Masih ingat Amy AF3 yang pernah terpalit kontroversi mengenai kekeliruan jantinanya, akhirnya gadis dari Sarawak ini benar-benar sudah berubah menjadi "lelaki"?

MUNGKIN ramai yang sudah lupa akan bekas peserta rancangan realiti nyanyian Akademi Fantasia musim ke-3, Amy AF3 atau nama sebenarnya Amylia Mohd Azlan.

Senang cakap, dia bukanlah tergolong dalam produk AF yang berjaya menempa nama dalam industri seni tanahair seperti Hafiz, Stacy, Adira dan Aizat.

Namun, namanya tiba-tiba menjadi topik hangat dibualkan dalam ruangan hiburan mahupun forum di Internet apabila tersebarnya gambar yang menunjukkan seorang individu miripnya.

Tapi yang pertikaiannya, individu dalam gambar tersebut adalah seorang lelaki!

Ramai pengguna mengakui kesahihan identiti ‘lelaki’ tersebut sebagai Amy, apatah lagi mereka mengaitkan kisahnya sebelum ini yang dikatakan sebagai pengkid dan lesbian.

Cerita tentang kononnya Amy berbeza ‘selera’ dan kekeliruan jantinanya pernah dihebahkan dua kali sebelum ini iaitu pada tahun 2009 dan 2014.

Namun ketika itu, ada suara yang mempertahankan gadis dari Kuching, Sarawak itu dengan jawapan bahawa dia bertindak demikian kerana sedang menjalani penggambaran filem Aku Bukan Boneka.

Alahai, kalau betul pun sedang menjiwai watak, takkanlah dari 2009 sampai 2015 tak selesai selesai lagi?

Apa-apapun, seandainya tuduhan tersebut benar, maka kita sama-sama mendoakan agar Amy diberikan kesempatan untuk berubah kembali kepada fitrahnya sebagai seorang wanita.

Sumber: Mforum Cari






0 Response to "Masih ingat Amy AF3 yang pernah terpalit kontroversi mengenai kekeliruan jantinanya, akhirnya gadis dari Sarawak ini benar-benar sudah berubah menjadi "lelaki"?"

Catat Ulasan

dzulCYBER