Akhirnya DALANG SEBENAR dan misteri pembunuhan Enno Fahirah terbongkar selepas 10 hari

Sebelumnya Misteri pembunuhan enno fahirah yang mengemparkan negeri itu masih nampak samar samar,hingga salah seorang pelaku diletakkan pada sebuah tahap yang berkemungkinan di lepaskan jika tidak cukup bukti.

Namun setelah beberapa hari Pihak polis mapolda metro jaya bertungkus lumus selama 3 hari 3 malam tidak tidur, untuk mengumpul bukti bukti yang berkait dengan mangsa akhirnya membuahkan hasil,sebagai mana yang dikutif dari psotingan merdeka.com 22.05.2016.bertajuk”Kisah Pilu Matinya Sang Primadona Dibunuh 3 Pengagum”

Terungkainya tiga misteri ini telah meletakkan ketiga mangsa di ancam hukuman gantung sampai mati,sebagai mana mengikut undang undang negeri itu berkait pembunuhan secara berencana.

-Misteri pertama adalah otak pelaku dan motif.
-Misteri kedua keberadaan ketiga pelaku dalam masa yang sama.
-Misteri ketiga keberadaan cangkul.


1.Misteri pertama adalah motif dan otak pelaku .

Menurut pihak polis yang menyelidik awalnya rahmat memujuk enno untuk pertemuan yang terakhir kali,setelah rahmat dipahamkan enno bahwa dia bakal di jodohkan oleh orang tuanya.

Awalnya di dapati bahwa enno enggan untuk bertemu,tapi akibat termakan pujuk rayuan rahmat akhirnya ia setuju.

Menurut pengakuan rahmat mereka sempat berpelukan,ketika rahmat mengajak enno untuk berhubungan intim sebagai tanda perpisahan,enno terus menolak karena takut hamil dan mengecewakan bakal suaminya,Marah karena ajakannya di tolak,rahmat lantas keluar rumah.

2.Misteri kedua keberadaan ketiga pelaku dalam masa yang sama.

Ketika rahmat keluar rumah dia sempat menghisap rokok di depan pintu gerbang perumahan tersebut,disituah ia bertemu dan berkenalan dengan arif yang kebetulan lewat ,arif juga merupakan seorang buruh kilang sama kerja dengan enno dan tinggal di belakang perumahan enno.

Arif menanyakan perihal kenapa ia berada di depan rumah enno pada tengah malam,Sedang rancak berbual imam kemudian lewat dan berkenalan serta bertanyakan keberadaan keduanya di depan rumah enno.(wanita yang dia cintai itu )

Rahmat menceritakan hubungannya dengan enno,dan enno bakal di jodohkan oleh orang tuanya kepada arif dan imam.tanpa mengambil masa Arif juga menceritakan bahwa di suka dengan enno tapi tidak di layan,begitu juga dengan imam.

Selanjutnya arif dan imam mengajak rahmat untuk merogol enno”udah perkosa saja,dia tidak akan pernah jadi kekasih kamu lagi”kata polis penyiasat meniru dialog pelaku.

Kemudian ketiganya masuk kedalam rumah mangsa dan merogolnya secara bergiliran.dimana imam mendekap mulut mangsa menggunakan bantal.manakala arif merogol mangsa,sementara rahmat disuruh untuk mecari pisau setelah selesai merogol enno.

3.Misteri ketiga keberadaan cangkul.

Rahmat yang mencari pisau di dapur tidak menjumpainya,kemudian ia keluar rumah dan menemukan cangkul,yang sememangnya berada tidak jauh dari pintu rumah enno ,cangkul itu biasanya digunakan sebagai pembancuh simen apabila ada kerosakan di perumahan tersebut.

Rahmat kemudian memberikan cangkul itu kepada arif tapi arif menolak dan menyuruh rahmat untuk memukul wajah mangsa,rahmat mengaku ketika memukul mangsa, matanya tertutup,pukulan itu telah menoyakkan wajah mangsa hingga memercikkan darah.

Kemudian ketiganya keluar dari dalam bilik akibat geli melihat darah yang keluar,Takut enno selamat dan akan melaporkan perbuatan mereka kepada pihak polis,ketiganya sepakat untuk membunuh enno dengan menyulanya dengan cangkul hingga mengakibatkan gadis 19 tahun enno fahirah maut dengan mengenaskan.


Menurut kerishna murti ketua kepolisian mapolda metro jaya dia sangat berbangga dengan pihak polis penyiasat yang telah berjaya mengumpul bukti bukti kukuh yang boleh meletakkan ketiga mangsa dihukum gantung.

Ketiganya sudah mengakui pebuatan mereka,mereka telah merencanakannya dari awal dan merogol mangsa secara bergiliran sebelum membunuhnya.

Alhamdulillah teka tekai pembunuhan sadis enno telah terungkap keseluruhannya,terimakasih atas doa kalian dan usaha anggota.sibukkan diri dengan perbuatan baik,maka anda tidak akan punya waktu untuk berbuat buruk, katanya.

Sumber: eberita

0 Response to "Akhirnya DALANG SEBENAR dan misteri pembunuhan Enno Fahirah terbongkar selepas 10 hari"

Catat Ulasan

dzulCYBER