Inilah sebab sebenar Cristiano Ronaldo tak bertatu di badan yang buat Messi & Neymar terdiam dan hilang kata-kata

Dalam sebuah artikel baru-baru ini di Yahoo !, Cristiano Ronaldo mendedahkan mengapa ia tidak mempunyai tatu di tubuhnya, sedangkan di sepak bola, tatu begitu popular. Jawapannya mungkin akan sangat jarang kita dengar daripada seorang superstar.

Ronaldo mengatakan bahawa ia tidak akan mentato tubuhnya kerana itu menyebabkannya tidak boleh menderma darah. Beberapa negara mungkin membuat dia menunggu enam bulan sampai satu tahun sebagai pencegahan terhadap pencemaran silang dan penyakit.

Jadi untuk Ronaldo, seni kulit tidak berguna baginya.

Lebih lanjut, ia mengatakan kepada stesen radio Sepanyol Cadena Cope bahawa ia juga seorang penderma sumsum tulang. Ia menjadi penderma selepas salah satu dari anak rakan sepasukan yang memerlukan pemindahan sum-sum tulang.


"Itu adalah masa apabila Carlos [Martins] bersama kami di pasukan kebangsaan. Dia mengatakan kepada kami tentang masalah dengan anaknya dan kami, para pemain, menunjukkan kesatuan yang besar untuk membantu dia dan anaknya kerana kami tahu itu adalah situasi yang sangat rumit.

[Menyumbangkan sumsum tulang] adalah sesuatu yang banyak orang berfikir adalah perkara yang sukar untuk dilakukan, tetapi itu tidak lebih daripada menyumbang darah dan tidak sakit."


1 Response to "Inilah sebab sebenar Cristiano Ronaldo tak bertatu di badan yang buat Messi & Neymar terdiam dan hilang kata-kata"

dzulCYBER