Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari, 2015

Komen Johan Raja Lawak kontroversi Virus tersingkir di MLM 2014

Nasib tidak memihak kepada kumpulan Virus apabila tersingkir pada saingan minggu separuh akhir Maharaja Lawak Mega 2014 (MLM 2014) di Dewan Teater Diraja Selangor di sini sekaligus gagal mara ke pentas akhir MLM 2014 yang akan berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil, pada Jumaat depan.

Sejak awal lagi, Virus yang dianggotai oleh Yus, Tauke dan Zizan gagal memberikan persembahan memuaskan dan sudah beberapa kali diumumkan menduduki tangga tiga kumpulan terbawah.

Ia seterusnya mengundang kritikan juri iaitu Datuk Jalaluddin Hassan, Farah Quinn, Taufik Batisah dan Fazura yang mahu mereka bangkit memberikan persembahan lebih baik.

Penyingkiran ini sekaligus menyaksikan lima peserta iaitu kumpulan Sepahtu, kumpulan Shiro, kumpulan Bocey, kumpulan Zero dan Nabil akan bertarung merebut gelaran juara dan memenangi hadiah lumayan ditawarkan bernilai RM500,000.

Virus sekadar mengutip 48.61 markah dari sistem pemarkahan 70 peratus oleh juri tetap dan 30 peratus daripada undian penonton. Mereka …

3 Foto anak Erra Fazira atas sejadah yang mengejutkan

"Alhamdulillah... semangat nak belajar tu ada... tapi lepas satu rakaat dah tumbang. Toleh belakang... dah sekiannnnn wabillahhhh," begitulah seloroh Erra Fazira mengenai ragam anak sulungnya Engku Aleesya ketika belajar sembahyang.

Kata orang... melentur buluh biarlah dari rebungnya ya tak? Tahniah buat Erra!! - Myartis.




Akhirnya Siti Nurhaliza kini berpurdah?

"Fesyen baru tokti. Kesian pulak tokti kena pakai mask sebegini. Kt uss tu kalau time cuaca panas sgtlah rimas!! Dgn sesaknya lagi." - Forum Cari.

Menurut tajuk yang ditulis di laman forum cari, penyanyi tersohor ini dianggap sudah berpurdah? Kami tak tahu betul ke tak andaian penggiat forum ini.
Apapun, korang bolehlah layan sekeping gambar terbaru Datuk Siti Nurhaliza kat bawah yang dikatakan sudah mula memakai purdah.




Anak perempuan Awie dedah sikap sebenar Rozana Misbun

Puteri Aleeya Antasha merupakan anak sulung penyanyi Awie yang kini sedang naik turun mahkamah akibat kesnya bersama isteri Rozana Misbun.

Puteri Aleeya Antasha yang kini berusia 15 tahun telah terpanggil untuk menceritakan pengalamannya sendiri sewaktu tinggal dan hidup bersama ibu tirinya, Rozana Misbun.

Baru-baru ini, Rozana Misbun ada membuat kenyataan media apabila berjaya mendapat hak jagaan anak. Ini kenyatan dari Rozana Misbun: (temubual bersama mStar)



Bagi anak gadis ini, kenyataan Rozana Misbun ternyata banyak penipuan dan dia sedia menjadi saksi untuk menceritakan kisah sebenar sekiranya diperlukan.

Ini pula kisah dari pengalaman sendiri Puteri Aleeya Antasha: - Hotlips

16 Foto sambutan harijadi Umie Aida

Untung jadi Umie Aida. Walaupun dah dua minggu hari lahirnya berlalu, tapi masih ramai lagi yang bersemangat meraikan selebriti jelita ini. Kalau kita, belum tentu ada orang nak sambut. Haha!

Surprise birthday party ini nampaknya dirancang rapi oleh sahabat-sahabat baik Umie di Bangsar Avenue. Malah, setiap momen indah di majlis tersebut juga dirakam oleh jurugambar khas, Little Stars Photography - Ohbulan.
















Luahan sayu Sharnaaz Ahmad putus cinta dengan Anis?

Teka-teki mengenai status terkini percintaan diantara Sharnaaz Ahmad dan kekasihya, Anis Al-Idrus nampaknya masih menjadi tanda tanya.

Terbaru, menerusi sekeping foto yang dimuatnaik oleh Sharnaaz di laman Instagram, ada sesuatu yang cuba disampaikan olehnya kepada peminat di luar sana.
Rasanya umum mengenali kekasih hati Sharnaaz, Anis yang merupakan seorang pengusaha tudung dan model. Malah Anis juga pernah beberapa kali membintangi drama tempatan.
Namun tindakan Anis memadam foto Sharnaaz di laman Instagram miliknya mengundang perhatian peminat. Semalam, Sharnaaz memuatnaik sekeping foto dengan kapsyen yang agak menyentuh hati.

"Adik, awak datang masa abg ada musibah, tapi awak bagi abang sedar yg hidup kita mungkin susah, tapi kita ada istimewa masing masing..

Kami pasti ada sesuatu yang cuba disampaikan oleh Sharnaaz selain daripada rasa terharu dan kagum terhadap kedatangan seorang kanak-kanak kurang upaya ke fitness center nya."


Sehingga kini Sharnaaz mengambil keputusa…

Info terkini pesawat MH370 oleh DCA mengejutkan

Malaysia hari ini secara rasmi mengisytihar semua 239 penumpang dan anak kapal MH370 dianggap telah kehilangan nyawa, kata Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman.

Beliau berkata, perisytiharan itu membolehkan keluarga mangsa MH370 mendapatkan bantuan yang mereka perlukan terutamanya dalam proses pampasan.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan pengumuman khas berkaitan pesawat berkenaan yang disiarkan menerusi TV1 RTM, sebentar tadi.

Selain itu, beliau berkata, Malaysia memberi jaminan pencarian pesawat MH370 tetap kekal sebagai keutamaan.

"Carian dasar laut untuk pesawat MH370 adalah berterusan, melibatkan empat kapal.

"Malaysia amat terhutang budi kepada semua negara dan individu atas bantuan dan sokongan yang diterima untuk MH370,"
katanya.

Sumber : Berita Harian

9 Foto terkini Lisa Surihani selepas disahkan hamil anak pertama

Desas desus mengenai status Lisa Surihani yang sebelum ini didakwa hamil akhirnya terungkap setelah disahkan sendiri oleh suami tercinta, Yusry Abdul Halim.

Tak apa lah memandangkan semua dah terjawab, jom kita ushar sikit foto-foto terbaru Lisa setelah disahkan hamil di majlis pelancaran filem Cicakman 3.

Memetik laporan Sinar Harian, Yusry bagaimanapun enggan berkongsi maklumat lanjut mengenai perkara tersebut kerana memegang pesanan orang tua-tua.

"Mengenai berita kehamilan itu, ya, Lisa mengandung. Tapi kami mohon maaf kerana tidak dapat berkongsi maklumat lanjut.

Sejujurnya kami memegang pesanan orang tua-tua bahawa berita mengenai kehamilan hanya boleh dikongsi selepas tempoh tertentu.

Jadi apabila tiba masanya, kami akan berkongsi dengan lebih lanjut."






Pada masa sama Lisa memaklumkan dirinya berasa serba salah sama ada mahu berkongsi berita kehamilannya atau tidak.
"Bila ada wartawan yang mesej, saya memang serba salah nak jawab, sebab masih baru dan orang tua-tua pe…

Sebab sebenar Hanez Suraya percepat akad nikah

Pelakon Hanez Suraya mengesahkan akan bernikah 14 Mac ini di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.

Akad nikah Hanez atau nama sebenarnya Hanez Suraya Abdul Aziz dengan pasangannya, Romie Razin Adilha dilangsungkan pada sebelah pagi, manakala pada sebelah malamnya diadakan majlis berinai di kediaman keluarga beliau di Seremban.

Majlis menyambut menantu pula akan dilangsungkan pada 21 Mac di kediaman keluarga Romie di Andalas, Klang.

Seterusnya pasangan ini akan diraikan dalam satu majlis resepsi di Sime Darby Convention Centre pada 22 Mac.

Hanez dan Romie sebaik mungkin cuba mempercepatkan perkara baik ini. Pasangan ini bertunang 3 Januari lalu di Seremban.

Ikuti temubual Hanez dan Romie kepada BH Online baru-baru ini.

"Asalnya memang keluarga masing-masing memberikan tempoh enam bulan selepas bertunang untuk ke fasa perkahwinan. Tapi tempoh itu umpama syarat ketika rundingan keluarga diadakan.

"Hakikatnya keluarga mahu kami mempercepatkan ia ke bulan Mac.

"Cuma ket…

Bekas isteri Jimmly Shanley respon isu dipenjara 7 hari

Persengketaan antara Jimmu Shanley Norjahan Saleh, 33, dengan bekas isterinya Nursuhaila Eliani, 29 telah berlangsung bertahun lamanya. Pelbagai kenyataan telah dikeluarkan kedua belah pihak mengenai perkahwinan mereka yang berakhir dengan perceraian.

Bagaimanapun, semalam, Suhaila telah dihukum penjara tujuh hari oleh Mahkamah Syariah Shah Alam selepas didapati sengaja ingkar perintah mahkamah berhubung hak lawatan dan bermalam anaknya.

Suhaila dikatakan gagal menyerahkan anak mereka, Zahrah Rania, 5, kepada Jimmy pada tiga tarikh

iaitu 16-18 April, 23-25 April dan 30 April-2 Mei 2013.

Suhaila memberitahu Sinar Harian bahawa dia akur dengan keputusan mahkamah walaupun terkejut pada awalnya.
"Saya akan lakukan apa saja demi Zahrah Rania.

Saya tak rasa hubungan kami boleh baik kerana dia sendiri tak pernah ambil tahu hal anak.

Menurut Suhaila juga, Jimmy tidak ambil tahu mengenai belanja dan keperluan anak."

Jimmy tidak pernah memberi duit untuk membeli susu, lampin pakai buang …

Romie buat pengakuan sayu mengenai Hanez Suraya

Hmmmmmm. Tak tahu nak rasa terharu atau nak rasa pelik apabila membaca kenyataan tunang kepada Hanez Suraya, Romie Razin Adilha ini. Mana tidaknya, menurut usahawan berjaya ini, dirinya memang bercita-cita mahu memperisterikan Hanez sejak awal perkenalan mereka.

Namun kalau tak silap kami, Romie sudah pun bergelar suami orang ketika itu. Mungkin Romie bercadang untuk berpoligami. Iyerlah, orang kaya dan berkemampuan memang selalu beristeri lebih dari satu. Tak gitu?
Namun rintangan, dugaan dan halangan yang telah menimpa Romie dan Hanez tiada siapa menduga. Walaupun begitu, jodoh mereka memang amat kuat. Kini Romie dan Hanez telah pun selamat bertunang dan akan bernikah pada bulan Jun ini. 

Membaca kata-kata Romie, memang jelas menunjukkan lelaki ini seorang yang tidak mudah berputus asa untuk memiliki cinta Hanez. Kata Romie:
"Syukur Alhamdulillah segala-galanya terus dipermudahkan. Niat saya dari awal mengenali Hanez memang nak jadikan dia sebagai teman hidup saya. Tetapi lumrah…

10 Foto terkini Maria Farida cetuskan kejutan di Malaysia

Subhanallah... terkesima kami sebentar melihat koleksi foto Maria Farida yang keadaan bertudung. #Maria Farida yang pernah mencetuskan kontroversi dunia hiburan dengan memuatnaik foto-foto berbikini di laman instagram beliau, kali ini memuatnaik pula foto-foto beliau bertudung.

Tapi foto-foto beliau bertudung ini sebenarnya adalah atas urusan kerja. Kebanyakkannya adalah untuk sesi fotoshoot produk dan ketika Maria menunaikan umrah.
Sudah tentu sebagai peminat, kita harapkan artis cantik ini akan terbuka hatinya untuk berhijab suatu hari nanti. #SubhanAllah, indahnya ciptaan Allah.
Sumber : Nomi