Chef Wan melenting kerana anak Rozita Che Wan

Sejak Rozita Che Wan melahirkan puterinya beberapa hari lepas, setiap hari pasti ada je cerita yang keluar. Dari ucapan tahniah hinggalah soal bersolek sebelum beranak pun dijadikan isu.

Paling kami tak faham apabila ada segelintir manusia yang membeza-bezakan anak Che Ta dengan Lara Alana iaitu puteri sulung Scha Alyahya.

Namun, tak ada angin tak ada ribut, tiba-tiba Chef selebriti terkenal, Chef Wan pula melenting kerana anak Che Ta. Dah kenapa?

Rupa-rupanya, Chef Wan meluahkan rasa kecewanya terhadap segelintir pengikut di laman sosial yang mengkritik dan mengutuk Che Ta.

Melalui kapsyen yang ditulis di akaun Instagramnya, dapat kami rasakan perasaan menyampah Chef Wan dengan haters tersebut. Mana taknya, Chef Wan turut menyelar tindakan mereka sebagai ‘bitchy’.

Lagi kami terkejut apabila Chef Wan siap suruh mereka masuk neraka jahanam jika tak boleh bersangka baik dengan orang lain tau! Fuh, menikam kalbu sungguh kata-kata Chef Wan.

Nak dijadikan cerita, Scha Alyahya turut memuat naik semula foto tersebut di Instagram miliknya dan seolah-olah bersetuju dengan Chef Wan. Tapi, kami lihat semakin galak pula pengikut instagramnya menghentam Chef Wan.

Haihh, kami pun pening. Kalaulah si comel berdua (anak Che Ta & Lara Alana) ini sudah boleh berfikir, mesti mereka takut dengan sikap manusia zaman sekarang.

Sumber asal : PORTAL OHBULAN



37 Responses to "Chef Wan melenting kerana anak Rozita Che Wan"

  1. yessss ...betul sangat2...sampai tak de kerja lain ...mengutuk aje...kerja dorang....sampai malas nak baca komen2...fed up uollss...hate it so much... sokong u more then 100%...thank u so much..we love u Dato.chef wan..at list kita tak hipokrit..

    BalasPadam
  2. Betul tu... setiap kata2 mencerminkan peribadi kita... bahasa cantik, dalaman pn cantik, org pun suka.... ^_^

    BalasPadam
  3. Sokong sokong..!!!!!! Benci betul dgn diaorang asyik nak menguuuuuuutuk jer kerja. Dah takde apa yg nak dibuat.

    BalasPadam
  4. setuju sangat,,, depa kaya depa berusaha, kita ni jgn la jadi penonton tanpa usaha ape,keje dok ngeji orang je kan,, :)

    BalasPadam
  5. manusia tidak akan pernah lari dari mencari dosa memfitnah manusia yg lain...asyik nak cari salah org je manusia nie...kalau lah malaikat di kiri kanan kita nie blh berckp...maybe manusia mula sedar kot tentang dosa yg mereka lakukan...

    BalasPadam
  6. setuju sesgt with Dato chef wan, sptnye kita doakan yg baik2 utk mereka :)

    BalasPadam
  7. Apa bezanya che wan dgn mereka.?pic & caption jumpa bangkai MH370 d pantai australia..dr seorang selebriti yg matang & bijak ke?sblm kondem org lihat kekurangan diri..pandang kebaikan org..tolong yea..yg berbahgia dato chef wan..sama2 doakan sesama muslim..neraka atau syurga bkn kerja manusia untuk mengulasnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entah dah bapok tua mmng merapu je kejanya..bapok tua jgn lupa berjayanya seirang celebriti so called tu atas sokongan siapa yek? Adakah krn atas sokongn srkrang bapok tua saja. Ckp pandai diri sendiri pun hati busuk dri bangkai, kata la konon kata2 mencerminkn pekerti well, mmng jelas dgn kata2 bapok tua ni pun tercerminlah pekerti songsangnya..ko pegi la neraka sorang2 jgn angkut seret org lain pla yer

      Padam
    2. Yg kt atas ni lah slah satu contohnye.. br ja td bc apa yg c.wan tlis..dh ada plak kutuk c.wan..mmg ptutlah...

      Padam
    3. berjayanya seseorang itu atas kehendak Allah yang Maha Kuasa..maaf...celebrity or non-celebrity bukan untuk saling mendewakan..enough wif "kau berjaya sbb fans, kau berjaya sbb aku bla bla bla"..#just my 2cents

      Padam
  8. Yang kaya,makin kaya...dan,yg miskin makin miskin...lu fikir la sendri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. lu la pkir elok2 hamlau...lu miskin sbb lu malas..org lain kaya sbb rajin...tp lu hari2 complaint je tahu...jangan slahkan keturunan ngn kerajaan kalau miskin...slahkn diri lu yg mls nk blaja dulu...ckp xde otak

      Padam
    2. X semua og lahir dalam kesenangan. X blh juga nk ckp org malas sebab tu mereka miskin. Sekuat mana kita berusaha pun kalau Allah tak izinkan kita untuk jadi kaya kita takakan kaya jugak. Yang penting bersyukur dengan apa yang ada. Kekayaan seseorg itu bukan penentu iman.

      Padam
    3. bincang2u hati2 berkata takut spt menyalahkan takdir..harus diingat kenapa Allah swt menganugerahkan kita akal ..gunakanlah ... Allah tidak sekejam itu kalau kita berusaha kejalanNya pasti kita akn dpt ganjaran drNya. Mungkin xkaya raya tp kesederhanaan dan kedamaian ketenangan itulah kekayaan sebenarnya jgn kita mewarisi kemiskinan yg dikatakan takdir...walwahualam..

      Padam
  9. Betul apa yg dikata, melayu sememangnya bijak menghukum! Asal pelik pd pandangan mata mulalah mengata itu ini, x kurang kutuk itu ini. Yang benar hairannya kalau dah x sukakan mereka, haters x perlu tgk atau pandang juga x perlu follow mereka, ianya hanya perkongsian sahaja dengan peminat.
    Perkataan benar melambangkan diri.. at least chef wan berkata benar kerana sikap org kita sememangnya begitu. Bayi comel pun salah, mak bapak pun salah, itu salah, ini salah.. apa yg betul???

    BalasPadam
  10. hahaha , caiya lah chef wan bagi ayat pedasss ! wuhuuu , like it :* yg tak setuju boleh pergi mampus!! fikir mcm lu nie bagus sgt je . puihh

    BalasPadam
  11. Yg kaya makin kaya, yg miskin makin miskin...
    Sbb nye, yg kaya nie sll berusaha nk jd yg lbh baik...
    Yg miskin mkin pemalas & sentiasa brharap... jgn slh guna ayat nie beb, malu lh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. btl gua sokong lu...jangan jadi mcm Tanpa Nama5 November 2014 1:38 PTG

      Padam
    2. xsemestinya orng miskin tu malas n kaya tu rajin..ekonomi kapitalis dah doktrin benda ni..yg kaya akan jd lebih kaya..yg miskin sering ditindas..pk dengan ilmu melalui hati..

      Padam
    3. che ta tu dulu asalnyer anak orang kaya ker??? dia pun dulu orang biasa jer kejer jadi pramugari jer...

      Padam
    4. Tak kesah lah miskin atau kaya , jangan nak pertikaikan apa yang tuhan dah berikan pada kita, masing-2 ada kebahagiaan, Dok kondem orang je korang ni, bersyukurlah dengan kegembiraan orang lain

      Padam
    5. Yang kaya, yang miskin masing masing Allah dah bagi rezeki. Tinggal samada kita nak bersyukur atau kufur nikmat yg diberi. Mempersoalkan rezeki orang lain seolah olah menidakkan kehendak Allah. Bersangka baiklah.

      Padam
  12. Acuan akhir Zaman, begitulah... Ermmm....
    Baik c.wan, baik c.ta waimah kita semua....

    BalasPadam
  13. Saya sokong. Mana tak nya, orang kita terlalu sibuk dengan hiburan. Dari kecil sehingga tua (bangka!). Pastu jaga kain orang (aib). Kain sendiri tak jaga pulak. Sampai bila orang kita takkan maju. Lagi satu, PENDENGKI tahap gaban. Orang ada sikit je dh dengki mengunung padahal orang sampai sakit dan tak cukup makan kerana inginkan sesuatu. Semoga menjadi peringatan kita bersama. :)

    BalasPadam
  14. Sakit hati dengan manusia zaman sekarang. Tau nak jadi keyboard warrior mengutuk orang. Benda kecik pun nak jadi isu. Haha. Tak bijak langsung. Sokong chef wan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bapok ngan bapok je sokong sesama sendiri..al maklum kawan seiring jln ke neraka wawawa

      Padam
    2. sorang lagi kaki kondem tanpa nama, bukan kau yang tentukan Neraka dan Syurga, kau pun belum tentu masuk syurga, jangan cuba jadi tuhan :P

      Padam
  15. Maafkan sesama manusia dan doakan kesejahteraan sesama manusia..

    BalasPadam
  16. Che ta ada anak?? Bila kawin.??
    Pss- Che ta sapa?

    BalasPadam
  17. Tak malu kew mencaci sesame sendiri.. Sudah2lah.. Setiap manusia allah dah tentukn arah hidup umat nye hanya tinggal umat nye sahaje untuk mencoraknya.. Tak payah la sibuk memperkatakan hal org.. Betolkn diri tu dulu..

    BalasPadam
  18. dua dua bayi ibarat kain putih berseri tanpa cela........pikiran kita yg dewasa ni yg cacat celanya

    BalasPadam
  19. huhuhu... Dlm berkata2 pun masih ada lg si "keyboard warrior"... Manusia mmg x akan sedar... Mmg sy pun perhatikan si pengutuk ni hati mereka mmg busuk... redha la dgn nasib masing2. ALLAH SWT da tentukan rezeki masing2 atas usaha sendiri... buang la sikap buruk yg suka mengutuk hal org lain. X perlu nk jd juri mengadili dosa dan pahala org lain.

    BalasPadam
  20. xphm ngn korang ni....sume org buat sume slh..yee, uolls je yg btul...kita sama2 nk kjr syurga Allah tp korg ni dok saling kutuk mngutuk...cmna Allah nk bg syurga kt korg...korg pk la...sebenarnya,yg rasa sesak kewangan, blh la join bisnes ngn sy..hihih...bisnes phytoscience...nk share kata2 ni...
    bila miskin kata pemalas,bila kaya kata kjr dunia, bila xde duit asyik pnjm, bila cari duit lbih kata gila duit, bila kongsi kata sombong, bila xdop bukti kata tipu, bila ada bukti masih xcaye,bila tunjuk bukti kata riak,bila bg jln,byk je alsan, bila berpeluang selalu persiakn, ini lah mulut manusia...MATI br DIAM....
    wasap 0199164302

    BalasPadam
  21. Kpd chef wan .....dosa xmnutup aurat dgn mngata Dan mngeji org xsama...biar fhm sblum berckp...xde
    Kne mngena antara bertudung dgn mncela org...hukum mnutup org tuu adalah wajib...nape nk suh bertelanjang plk...org kafir pun ade gak yg bertudung....cmne plk tuu??bertudung tuu jgn nk djdikan isu jgk...prempuan
    Yg bertudung Dan mnutup aurat lbih mulia disisi ALLAH set berbnding pmpuan yg berpkaian seumpama tlnjang...
    Bgi org len stim watpa....boddo...

    BalasPadam

dzulCYBER