Tabung dana khas Gaza oleh Yatt Hamzah dipertikai peminat

Tabung dana khas Gaza oleh Yatt Hamzah dipertikai - Ekoran wujud rasa simpati dengan nasib rakyat Palestin yang menjadi mangsa kekejaman rejim Israel, maka wujudlah pelbagai tabung dana khas untuk membantu penduduk negara itu.

Begitupun, kewujudan pelbagai tabung dana khas itu menyebabkan ada segelintir pihak seolah-olah mempersoalkan hala tuju sebenar 'kepergian' sumbangan berkenaan.

Tidak kurang, ada juga yang mempertikaikan adakah sumbangan tabung dana khas berkenaan sampai ke tangan pihak yang sepatutnya?.

Menjawab mengenai perkara itu, pelakon dan pengacara, Yatt Hamzah menyeru agar menghentikan sebarang pertikaian yang berbaur ke arah tersebut.

"Ya, saya tidak nafikan, dulu saya juga pernah berfikiran begitu iaitu ketika sebelum saya ada fahaman dan rasa cinta yang kuat terhadap penderitaan dan kesengsaraan masyarakat Palestin. Apatah lagi, apabila kita ini sebagai manusia, memang selalu berfikir dengan terlampau kompleks.

"Tapi, tolonglah janganlah mempersoalkan hal berkenaan, sebaliknya persoalkanlah apa yang disumbang diri dan itu lebih bermanfaat."


Tambahnya, semua pihak perlu bersikap mengambil tahu akan kejadian itu bagi mengelakkan perkara sebegitu terjadi. Malah, kata pengacara Al-Hidayah ini lagi, masyarakat Palestin sangat bersyukur, menghargai dan berbesar hati apabila kerap menerima sumbangan dari masyarakat Malaysia.


0 Response to "Tabung dana khas Gaza oleh Yatt Hamzah dipertikai peminat"

Catat Ulasan

dzulCYBER