Sheila Majid mengamuk Chow Jack gelar Aidilfitri syaitan dan sebulan puasa makan babi

Sheila Majid mengamuk Chow Jack gelar Aidilfitri syaitan dan sebulan puasa makan babi - Sebelum ini Alvin dan Vivian telah dikecam teruk oleh masyarakat kerana telah didakwa menghina Islam dengan memuatnaik foto bersama kapsyen menyindir berbunyi "Selamat Berbuka Puasa dengan Bak Kut Teh.. Wangi, enak dan menyelerakan."

Dilihat tidak mengambil iktibar atas perkara tersebut, individu bernama Chow Jack pula telah memuatnaik status berunsur perkauman di laman Facebooknya.

Prihatin dengan isu semasa, Sheila Majid menyelar tindakan tidak bermoral itu dan menganggap bahawa individu tersebut mempunyai mentaliti yang rendah.

Luahan perasaan Sheila Majid itu mendapat sokongan ramai apabila foto tersebut mendapat lebih250 likes dan komen daripada para peminatnya.


Kebanyakan mereka turut menyatakan rasa kesal terhadap perkara tersebut dan meminta agar pihak bertanggungjawab mengambil tindakan ke atas individu itu.

Seharusnya status yang sedemikian tak patut wujud. Kita kan duduk dalam satu negara yang berbilang bangsa. Maka, wajiblah kita untuk saling hormat-menghormati sensitiviti kaum lain kan?

12 Responses to "Sheila Majid mengamuk Chow Jack gelar Aidilfitri syaitan dan sebulan puasa makan babi"

  1. Kick him out from malaysia! !!! Lancauu

    BalasPadam
  2. Tutup je semua ladang babi kat malaysia ni. Haram kan terus ! Biar padan muka cina kat malaysia ni x dpt mkn babi. Nak mkn, mkn yg import. Tu pun dlm tin. Kena kan cukai import tinggi2. Nak racist sgt kan. X setuju ? Berambus dari malaysia. Malaysia milik melayu. So what ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib aku tak dilahirkan n tak duduk di tanah malaya... smua sama jak..laki cina itu bodoh..engkau pun bodoh skali...hahaha... nak haramkan babi? Ko kasi bunuh la smua babi yg ada kat pinggir hutan tu n ka tepi jalan raya merayau rayau tu..sebelum di tangkap n dimakan..hahaha bla bla bla...smua racist..puiiiiii!

      Padam
    2. Cina yg racist la bodo..org melayu xde pon kaco bangsa lain..kaco agama lain..lu bole pegi mampus la..xpayah sibuk pasal Malaysia..

      Padam
  3. Cinakoi mcmtue la..

    BalasPadam
  4. tk sedar diri bangsa lahanat ni....duduk kat malaysia pun kira ok lg, org tk kacau lu pun. Berambus balik China la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu pun balik tanah jawa sana la...hahahahaha

      Padam
    2. Pe mslh ko? Tula mkn babi byk skt pstu perangai pn da mcm babi..

      Padam
  5. So apa org melayu buat...?
    kalau kita buat sikit mcm kes Kiki terus ke Balai Polis...
    Ini apa ............... nak buat???????

    BalasPadam
  6. Chuihhh..Omar Mohd Ali..chuihhh!!
    Dok tulih tanya apa org Melayu buat?
    Dok tanya apa nak buat kpala bapak apa???
    Melayu camni la yg org dok panggil rasis nih..jenis skit2 tanya APA NAK BUAT??? Buboh plak tnda soal banyak2..konon nk tarik perhatian..Org mcm ni adalah terlalu lucu untok memperkatakan perihal perjuangan..otak mcm ni layak dlm Purkasa..Purkida..

    Brader2 smua..Gua tulih ni bukan nk kondem atau nk jatohkan semangat Lu orang..sepatotnya tak perlu nk tulih Apa nak buat bagai smua ni..klu rasa budak cina ni melampau..terus p cari n jentek jer tlinga..takyah nk melalak kat blog2 cmni..buang masa n merendahkan darjat saja Bro...

    Bagi Gua..gua takde rasa apa2 pon dgn tulisan budak cina ni..biasalah..org takde kerja mmg mcm tu..budak2..tapi klu ada yg x puas ati..pegi la cari dia trus..chuihhh..takkan x leh cari kot..Kiki punya info bleh cari..takkan dia ni xleh cari kot heh..

    Ok slmt hari Raya..

    BalasPadam
  7. mustahil x leh cari. apa guna teknology? dia punya ip adress leh cari. kalao on kat cbyer cafe, ada cctv. dptkn gmbr. pastu post kat fb/youtube/twitter/etc. letak nilai RM....... leh jumpa nya

    BalasPadam
  8. Hairan, klu bangsa ni yg giat memfitnah di mana2 tiada sebarang tindakan pun yg diambil, kecuali pasangan porno alvivi..

    BalasPadam

dzulCYBER