Respon Lee Chong Wei isu dicalonkan bertanding DUN Kajang


Respon Lee Chong Wei isu dicalonkan DUN Kajang - Berita pencalonan jaguh badminton negara, Lee Chong Wei untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Kajang merupakan antara kejutan menarik minggu ini. 

Bermula dengan cadangan Ketua Umno Bahagian Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul untuk meletakkan Chong Wei sebagai calon kerana popularitinya yang dapat menandingi Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini ada kemungkinan cadangan itu bakal dipertimbangkan oleh Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Liow Tiong Lai.

Ditanya tentang respon Lee Chong Wei berhubung cadangan beberapa pihak supaya beliau bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, beliau memberitahu langsung tidak mengetahui tentang perkara tersebut.

"Saya tidak tahu apa-apa dan tidak pernah dimaklumkan pula tentang cadangan untuk meletakkan saya sebagai calon di kawasan tersebut."

Terdahulu, dua calon popular iaitu Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Liow Tiong Lai dan Lee Chong Wei adalah dua nama yang disebut kemungkinan menjadi calon Barisan Nasional (BN) Pilihan Raya Kecil DUN Kajang.

Dalam pada itu, Chong Wei menolak untuk memberikan komen lebih lanjut tentang kesediaannya untuk menukar haluan ke bidang politik jika diberi peluang. Katanya, dia belum berfikir tentang perkara tersebut buat masa ini.


2 Responses to "Respon Lee Chong Wei isu dicalonkan bertanding DUN Kajang"

  1. Kami suka Datuk Lee Chong Wei FOKUS main dulu lah.... jangan kacau dulu..

    BalasPadam
  2. Tula.. apa hal pulak tetiba masuk arena politik.

    BalasPadam

dzulCYBER