Isu Nasi Lemak telanjang : Pramugari mengamuk dikritik Chef Wan


Pramugari mengamuk dikritik Chef Wan - Umum mengetahui, tukang masak selebriti terkemuka negara, Chef Wan telah mengecam nasi lemak yang dihidangkan pesawat MAS ketika mengambil penerbangan ke Bangkok baru-baru ini.

Status kritikan Chef Wan itu dimuatnaik di akaun Instagram miliknya dan mendapat respon sokongan dari ramai peminat. Baca artikel Chef Wan kecam resipi Nasi Lemak pesawat MAS untuk mengetahui lebih lanjut isi kandungan kritikan dari beliau.

Menyedari kecaman yang diterima krew MAS tidak adil tanpa mengambil faktor kekangan masa, seorang pramugari MAS telah tampil memberikan penjelasan panjang lebar yang disiarkan dalam portal Astroawani.

Mari baca screenshot penjelasan pramugari MAS itu di bawah.



23 Responses to "Isu Nasi Lemak telanjang : Pramugari mengamuk dikritik Chef Wan"

  1. Klw Singaporean jwb that not my problem...hahahaha

    BalasPadam
  2. Takkan timun tu tak boleh di potong sedia. timun tak kan basi dalam masa 24 jam walaupun tak difrozenkan. timun tak perlu di panaskan.

    BalasPadam
  3. Nasi kemak ngan timun n telur n sambal tu standard ...u shud inform ur catering to prepare earlier mise en place, suruh dia potong timun siap2 n keep chilled. Bukan apa, nasi lemak ni our own traditional cuisine, tak boleh tukar n ubah dia punya supplement.

    BalasPadam
  4. tak pun letak ajerla kangkung....kangkung rebus letak dlm nasi lemak tu, frozenkan sekali...boleh jer kan...jgn bg seribu alasan la MAS...

    BalasPadam
  5. Masing2 Blh tgk mission impossible by chef heston bluementhal.diorg tunjukkn camna dr mula mknn tu d msk smpai la ke cabin crew berasak2 kt blkg tu nk serve beratus org.bagus utk catering,chef wan,mas

    BalasPadam
  6. Customer xde masa dan xnak ambil tahu masalah anda...mereka adalah pelanggan dan membayar servis dalam kapal tu termasuk hidangan ....seharusnya anda mencari jalan memperbaiki kelemahan bukan menyalahkan. Apabila namanya nasi lemak hendaklah cukup sifatnya.... Atau bersediakah ditukat kepada "telanjang "?..... Customer is always right....

    BalasPadam
  7. Kami pelanggan x nak dengar masalah masalah drpd peniaga. Servis yg terbaik perlu diberikan. Jangan nak cari alasan cari penyelesaian.

    BalasPadam
  8. Lau itulah jwapannya... baik diam jer la.

    BalasPadam
  9. It's either u want or u don't want to do it...mungkin frequent flyer x complaint becoz diaorg dh tau mcm mana rupa nasi lmk tu & diaorg dh mkn awal2 b4 naik flight...

    BalasPadam
  10. Kalao x silap sy.. thn 1990 an dlu nasik lemak MAS di serve dgn kangkung kan?

    BalasPadam
  11. Dlm 150 penumpang, bkn semua kamu bg nasi lemak. Ada pilihan kan?? Kacang n bilis boleh pek sekali. Timun plak letak je dlm bekas kecil. Suruh caterer yg pack. Apa susah?? Klu nak keje senang je mmg bnyk la alasan itu ini. Hehe

    BalasPadam
  12. Bodoh nk mampus ko igt keje kau tu bagus. Ko tu mcm org gaji je Org muntah ko lap.sediakan makanan tumpah sana sini ko yg jaga.x payah nak bajet hot. I pay for this shit do ur job!

    BalasPadam
  13. Bodoh sgt alasan tu, der..Timun tu kn boleh prepare (potong) awal2.. Nk serve, buh la.. bkn kne potong sibijik timun utk sbungkus pn.. Sebijik timun cover almost 30 bngkus nasi lemak.. Kacang+ikan bilis x buh, apa plak excuse ko? They pay for proper nasi lemak, so they shud get proper nasi lemak la.. If u got too many silly excuses, dont put that on the menu.. Pramugara yg kurang pintar..

    BalasPadam
  14. Stupid answer from that crew.. customer always right!! Remember that... your service should be the best! Timun bukan susah nk ptong! Mudah giler..pakai penyagat paling snang.. 5 min dh leh buat 2 btg timun.. bodoh punya crew

    BalasPadam
  15. Ni suma alasan orang pemalas...x de inisiatif..name keje kat MAS...name je gempak!! Mcm mana rakyat Msia nak support...skrg org berkira ngan servis yg korg leh provide..Nak seribu daya beb!!

    BalasPadam
  16. Stiap tahun aku slalu naek flight dr kk k kb..klu naik mas tpksa ak naek 2flght skali..kk-kl-kb..thun lps ak ske naek mas sbb ak ske ngn masakan dorg..tp mggu lps ak sndri yg rs mskn nasi lmk mmg mngejutkn..srius xsdp..laen bbndg dhlu..knp dlu blh buat rs yg sdp tp skrg laen..hmmm

    BalasPadam
  17. Dh tau payah nk prepare nasik lemak tu psl ape nk hidang nasik lemak jugak? Carik la menu lain yg x pening kepala nk prepare. Customer x nk tahu masalah korg peramugari. Diorg cuma nk service terbaik dan makanan yg ok. Itu je. Lain kali jgn merungut kalau customer bg teguran. Jangan membebel secara terbuka dlm laman sosial. Pegi bincang balik ngan management mcm mana nk tingkatkan kualiti. Baru namanya profesional.

    BalasPadam
  18. Apesal lah crew ni nak marah.orang bukan kutuk standard of service, orang kutuk nasi lemak tu, which most poeple tau mas catering pakai kompeni luar yang ada desas desus mas dipaksa untuk sign bertahun tahun. Haishhh.patut crew tu merasa terima kasih sebab chef wan menolong untuk senangkan kerja korang bila quality level of food meningkat. Orang makan semua gembira kenyang tidur nyenyak..haishhh

    BalasPadam
  19. Penumpang berhak beri komen jika ada yg tak betul....pihak berkenaan kena terima dan fahamkan dulu sebelum nak melenting tak tentu pasal ...nxt time be more alert lah....do not repeat the same stupid mistake again ok...

    BalasPadam
  20. umm, cik. I was in a flight from Bangalore to KUL. Dah neroyan gila tak dpt makan makanan Malaysia dua minggu. Masa tu dok fikir Nasi Lemak mengancam, kecewa gila bila dpt what u call nasi lemak. Let me tell u, yes, timun tak boleh panaskan, tapi kacang dgn ikan bilis memang takde pun dibagi kat kami. Kalau ada sediakan upon request, apa pasal tak bagitau kat kami bila bagi nasi lemak tu. Lagi satu, takde masa bukan alasan caterer awak bak prepare nasi borderline mentah dgn sambal cili boh tak masak eh.

    BalasPadam
  21. Najib dgn kangkungknya..CHEF WAN dengan timunnya...elok la tue.!!

    BalasPadam
  22. takde alasan takde masa. Microwave panaskan makanan dalam masa 1 minit jerk... lagi pon .. bukan steward yg masak. apa guna bayar dekat ratus2 tapi dapat kualiti mcm ni. senang bg alasan tak payah keja la weii... kami customer bukan nk dengar semua alasan tu .. kalau tak leh nk bg nasik lemak .. bg makanan lain .. kalau dah tau leceh sangat. bodo nye staff MAS ..

    BalasPadam

dzulCYBER