Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2012

Kerana dikecewakan ramai lelaki, gadis ini nikahi anjing

Seorang gadis cantik dikenali Emily Mabou, 29, bertindak menikahi seekor anjing selepas banyak kali dikecewakan ramai lelaki yang pernah menjadi teman lelakinya. Emily yang berasal Desa Aburi, Togo, mengatakan, hanya pada anjing berkenaan sahaja dia melihat sifat jujur yang didambakannya selama ini.
”Saya sudah berkawan dengan ramai lelaki tetapi mereka semua sama saja. Mereka hanya inginkan hubungan seks dan suka berbohong. Anjing saya lain, dia baik, setia pada saya dan selalu menghormati saya,” jelas Emily. Perkahwinan Emily dan anjingnya dilangsungkan oleh seorang paderi tempatan dengan dihadiri ramai kenalan serta penduduk setempat. Bagaimanapun, majlis ini tak dihadiri ahli keluarga Emily kerana mereka menganggap perbuatan Emily tidak masuk akal.


Pasangan menari paling hebat di dunia

Tahukah korang semua, aksi pasangan menari paling hebat di dunia ada ditunjukkan dalam gambar di bawah. Sepasang suami isteri yang sudah hampir dimamah usia masih begitu bahagia menari bersama-sama. Inilah yang dikatakan hubungan cinta hingga ke hujung hayat hidup.



Lelaki cangkul kepala isteri dan anak sendiri

Lelaki cangkul kepala isteri dan anak sendiri | Suami cangkul kepala isteri dan anak sendiri. Polis menyiasat insiden seorang lelaki membunuh isterinya dengan mencangkul kepala mangsa di Kampung Sidorejo, Madiun, semalam.

Jurucakap berkata, Taufik Hidayat tiba-tiba menghayun cangkul berkenaan di kepala isterinya ketika mereka berada di rumah ibu bapa tiri tertuduh.
“Kejadian berlaku kira-kira jam 9.30 pagi dan keluarga terbabit menginap di rumah berkenaan sejak tiga hari lalu,” katanya. Jurucakap itu berkata, Taufik bukan saja memukul isterinya, Nur Sayekti, malah seorang daripada dua anaknya turut diserang dengan cangkul sama sehingga, anak Taufik, Naswa, cedera di paha dan kiri perut.
“Naswa bernasib baik kerana kecederaannya tak parah dan dibenarkan pulang dari hospital,” katanya. Sejurus kejadian itu, Taufik cuba melarikan diri tetapi berjaya ditahan pihak polis tidak lama kemudian. Ketika ini, menurutnya, polis masih menjalankan siasatan untuk mengetahui motif serangan itu.

Semen…

Cristiano Ronaldo mula pakai kopiah

Cristiano Ronaldo telah memakai kopiah ketika berada di kapal terbang bersama-sama dengan rakan sepasukannya, Real Madrid. Minggu ini, Real Madrid bakal berdepan lawan sukar apabila bakan menetang Atletico Madrid.



Gambar Lasha Pataria tarik trak dengan telinga

Lasha Pataria, 32, berjaya mencatat rekod Guinness World Records selepas menggerakkan sebuah trak seberat 8,250 kilogram sejauh 21.50 meter dengan hanya menggunakan tali yang dikatkan di telinganya. Lasha Pataria Rustavi, Georgia. Memang gila lelaki ini, tidak takut putus telinga pula. Cuba korang tengok gambar di bawah.



Gambar pernikahan Emma Maembong dan Fazreen Rafi

Gambar pernikahan Emma Maembong dan Fazreen Rafi | Emma Maembong dan Fazreen Rafi | Drama Cinta Itu Milikku. Percaya atau tidak, Emma Maembong dan Fazreen Rafi telah pun melangsungkan perkahwinan mereka secara senyap-senyap dengan dihadiri oleh para peminat setia mereka berdua.  Siaran langsung perkahwinan mereka ada disiarkan di saluran TV3 menerusi drama Cinta Itu Milikku. Jom tengok gambar cantik dan comel Emma Maembong dan Fazreen Rafi.




Jom temuduga dengan wanita terlampau

Seorang lelaki berjalan masuk ke bilik untuk ditemuduga...

Penemuduga itu pun mula bertanya, "apakah perkara pertama yang awak perasan tentang diri saya?"

Lelaki menjawab, "Ke mana hilangnya kedua-dua belah telinga tuan?"

Penemuduga: "Awak keluar sekarang !!! panggil lelaki seterusnya masuk"

Lelaki kedua pun berjalan masuk untuk ditemuduga.

Penemuduga itu bertanya, "apakah perkara pertama yang awak perasan tentang diri saya?"

Lelaki itu pun menjawab, "Kenapa tuan takde telinga?"

Penemuduga: "Awak pun keluar sekarang !!! panggil lelaki seterusnya masuk"

Lelaki kedua itu pun berjalan keluar dengan sedih sambil berkata kepada lelaki ketiga...

"Kalau penemuduga tu tanya pasal diri dia, kau jangan jawab dia takde telinga...Nanti dia suruh kau keluar"

Lelaki ketiga pun berjalan untuk ditemuduga...

Penemuduga itu bertanya, "apakah perkara pertama yang awak perasan tentang diri saya?"

Lelaki itu pun memberi respo…

Kalau Malaysia menang lawan Laos malam ini, saya akan buka baju depan Pavillion - Hazwani

"Kalau Malaysia menang lawan Laos malam ini, saya akan buka baju depan Pavillion" - Itulah ungkapan dan janji seorang gadis di Facebook yang dikenali sebagai Hazwani Syamimi III. Bagi aku, peluang Malaysia untuk menang malam ini agak tinggi kerana Malaysia memang perlu wajib menang menentang Laos jam 8.45 malam ini. Korang boleh baca post Facebook dari gadis comel ini di bawah.



Gambar Fazura di Shout Awards 2012

Gambar Fazura di Shout Awards 2012 - Rupanya, Fazura pun turut hadir di Shout Awards 2012 yang berlangsung 23 November 2012 yang lepas. Inilah beberapa gambar cantik Fazura ketika bersama dengan rakan-rakan di Shout Awards 2012.







Gambar terlampau cantik penyokong bolasepak Filipina

Gambar cantik penyokong Filipina yang berlegar-legar di Stadium Rajamangala, Bangkok, Thailand.



Gambar pernikahan Hairie Othman dan Dalia Diyana

Gambar Pernikahan Hairie Othman dan Dalia Diyana - Tanpa kita sedari, Hairie Othman dan Dalia Diyana telah pun melangsungkan perkahwinan mereka secara senyap-senyap. Berikut ialah beberapa gambar terbaru perkahwinan Hairie Othman dan Dalia Diyana yang sempat digodek di MOMENTLICIOUS. Tahniah diucapkan kepada pasangan pengantin yang kelihatan sangat padan dan comel. Semoga perkahwinan Hairie Othman dan Dalia Diyana akan berkekalan sehingga ke akhir hayat.









Satu petak parking kereta di Hong Kong berharga RM509,190

HONG KONG - Satu petak tempat letak kereta individu dijual pada harga AS$166,666 (RM509,190) di Hong Kong, menurut beberapa laporan semalam.

Petak itu kini menjadi salah satu cara untuk para pelabur memperoleh keuntungan dengan menjualnya pada harga yang tinggi.

Pada minggu lalu, seorang hartawan Hong Kong, Li Ka-shing menjual 514 petak tempat meletak kereta dan memperoleh sebanyak AS$77 juta (RM235.24 juta), menurut akhbar South China Morning Post dan The Standard.

Petak tempat meletak kereta di Hong Kong boleh disewa pada harga AS$490.30 (RM1,497) hingga AS$606.43 (RM1,852) sebulan. - Kosmo


Senarai Lagu Final Anugerah Juara Lagu 27

Senarai Lagu Final Anugerah Juara Lagu 27 | Senarai Lagu Anugerah Juara Lagu 27 | Senarai Peserta Final Anugerah Juara Lagu 27. Dengan berakhirnya Muzik-Muzik Separuh Akhir Ke-3 semalam, senarai 12 lagu yang berjaya ke peringkat akhir Anugerah Juara Lagu 27 akhirnya terjawab. Banyak kejutan dalam pemilihan kali ini apabila terdapat beberapa muka baru berjaya merebut 12 tempat finalis Anugerah Juara Lagu 27 seperti Amir Jahari, Bedroom Sanctuary, Mojo dan juga Jimmy Palikat. Berikut ialah 12 senarai lagu layak ke Anugerah Juara Lagu 27 yang akan berlangsung pada 6 Januari 2013.

Idola – Azlan & the Typewriter

Pelangi Senja – Stacy

Terukir Di Bintang – Yuna

Anak Kampung – Jimmy Palikat & One Nation Emcee

Ombak Rindu – Hafiz & Adira

Tanpamu – Amir Jahari

Lagu – Bed Room Sentuary

Teman Pengganti – Black & RJ

Ku Akui – Hafiz

Simetri – Hazama & Amy Seach

Andai Ku Bercinta Lagi – Mojo

Patah Seribu – Shila Amzah


Gambar terbaru Syella Kamaruddin yang paling cantik

Gambar terbaru Syella Kamaruddin yang paling cantik dan menawan pernah ada. Rupanya, pakaian berbentuk gaun menyerupai baju pengantin amat sesuai dengan susuk tubuh Syella yang agak gempal dan muka comel. Memang menakjubkan sekali kecantikan yang dimiliki Syella Kamaruddin.



Keputusan Penuh Final Badminton Hong Kong Open 2012

Keputusan Final Badminton Hong Kong Open 2012 | Keputusan Penuh Final Badminton Hong Kong Open 2012 | Senarai Pemenang Final Badminton Hong Kong Open 2012. Berikut ialah keputusan penuh Final Badminton Hong Kong Open 2012 yang baru sahaja selesai berlangsung tadi dengan Lee Chong Wei gagal meraih kejuaraan pertama sejak berkahwin dengan Wong Mew Choo apabila tewas kepada Chen Long (19-21, 17-21) dalam masa 47 minit.


Nasib yang sama juga menimpa pasangan beregu nombor satu negara, Kien Keat Koo/Boon Heong Tan, apabila mereka gagal menebus kekalahan di Final Denmark Open 2012 bulan lalu kepada pasangan Korea selepas tewas mudah kepada Cai Yun/Fu Haifeng (16-21, 17-21) dalam masa 43 minit. Kekalahan kedua-dua wakil negara ini membolehkan China menyapu bersih kejuaraan bagi kelima-lima kategori yang dipertandingkan dalam Terbuka Hong Kong 2012.



Gambar bayi perempuan Nabil Ahmad

Pelawak terkenal, Nabil Ahmad, telah bergelar ayah sekitar jam 8.40 pagi tadi apabila isterinya, Nazirah Ayub, selamat melahirkan anak sulung mereka di Klinik Umra, Shah Alam. Bayi perempuan yang seberat 2.67kg itu dilahirkan melalui pembedahan.


Berikut ialah sedikit perkongsian kegembiraan Nabil melalui laman Twitternya.



Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2013

Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2013 | Jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Kerajaan Tahun 2013 | Jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Awam Tahun 2013. Aku akan berkongsi di sini Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam bagi tahun 2013 sebagai rujukan dan panduan bagi semua penjawat awam. Untuk pengetahuan anda semua, gaji bagi Tahun Baru Cina, Hari Gawai, Hari Raya Puasa dan Deepavali tidak akan dibayar awal kerana semua perayaan ini jatuh sebelum 11 haribulan pada bulan berkenaan. Jika anda ingin men-download Jadual Pembayaran Gaji Tahun 2013 sebagai simpanan, anda boleh masuk di SINI.

Bulan Tarikh Catatan Januari 23 Januari 2013 Rabu
Februari * 25 Februari 2013 Isnin Tahun Baru Cina 10 & 11 Februari 2013 Mac

Gambar cantik Zahnita Wilson

Gambar cantik Zahnita Wilson sambil mendukung bayi perempuannya yang comel, berusia 3 minggu dan diberi nama Zasha Rayna.




Saya juga hebat macam Priyanka Chopra - Bipasha Basu

Bipasha Basu kini sebaris selebriti popular dunia yang memperoleh lebih sejuta orang pengikut di laman sosial Twitter. Heroin filem Raaz itu memperoleh angka itu pada minggu lalu.

Bipasha yang mengesahkan mengenai kejayaannya mengumpul sejumlah sejuta orang pengikut itu begitu teruja dengan kejayaan tersebut.
"Terima kasih semua atas kasih sayang anda. Mendapat pengikut seramai satu juta pengikut membuatkan saya berasa seperti begitu disayangi dan direstui," ujar Bipasha menerusi akaun Twitternya. Dia yang sehingga kini berjaya mengumpul lebih sejuta pengikut sudah boleh berdiri sebaris bintang terkemuka Bollywood yang lain termasuklah Shah Rukh Khan yang mempunyai 3.1 juta pengikut Twitter, Salman Khan (2.9 juta), Priyanka Chopra (3.1 juta), Hrithik Roshan (2.5 juta) dan Amitabh Bachchan (3.9 juta). - Kosmo


Gambar pernikahan anak tiri Siti Nurhaliza (3 Photo)

Anak sulung Datuk Seri Khalid Muhd Jiwa iaitu Anas Zawawi, 25, telah menikahi anak dara Dato' Seri Hishammuddin bin Tun Hussein dan Datin Seri Marsilla Tengku Abdullah yang dikenalinya ketika menuntut di Australia dulu.


Majlis pernikahan mereka diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC). Turut hadir dalam majlis itu ialah bekas Datuk Seri Khalid Muhd Jiwa iaitu Tengku Zawiyah Tengku Izham bersama suami barunya, seorang ahli perniagaan dari Sabah iaitu Datuk Joseph King. - Secantikmanis




Gambar teman lelaki baru Yuna

Gambar teman lelaki baru Yuna | Teman lelaki baru Yuna. Betul ke lelaki dalam gambar di bawah ialah teman lelaki baru Yuna? Memang kacak lelaki ini, jadi tidak mengejutkan kita mengapa Yuna boleh tertarik. Teman lelaki Yuna ini hanya dikenali Chris Vogel.





Bapa sembelih bayi perempuannya di Kuantan

KUANTAN - “Saya tidak boleh menerima perbuatannya (suami), dia (Nur Amirah) anak kami,” kata Suzie Jarip, 26, isteri kepada seorang lelaki berusia 29 tahun yang menyembelih bayi perempuannya berusia 11 bulan dalam kejadian Jumaat lalu di rumah mereka di Felda Panching Selatan dekat sini.

Menurutnya, dia masih trauma dengan kejadian itu dan kekal terpahat dalam ingatannya sebagai tragedi hitam. Ditanya sama ada dia memaafkan perbuatan suaminya, wanita itu hanya mendiamkan diri sebelum memberikan telefon bimbit kepada adik iparnya dikenali sebagai Liza, 23.

Liza yang juga adik kepada suspek berkata, selepas seminggu kejadian itu berlaku, keadaan kakak iparnya semakin pulih, namun enggan bercakap mengenai peristiwa malang itu. Menurutnya, kakak iparnya itu masih dibayangi kejadian berkenaan, tetapi tetap cuba melupakan kejadian yang berlaku.
“Alhamdulillah...dia semakin baik, namun hari ini (semalam), anak sulungnya yang berusia dua tahun demam.

“Kami sekeluarga faham kakak berdepan dug…

Gambar kontroversi Sara Ali di Shout Awards

Gambar kontroversi Sara Ali di Shout Awards yang berlangsung semalam. Sehingga hari ini, Sara Ali menjadi bahan kutukan di Twitter selepas tampil dengan hanya berseluar pendek di Shout Awards sehingga menampakkan bahagian sensitif. Kontroversi ini menenggelamkan sedikit sebanyak artis lain yang turut berada di Shout Awards berkenaan. Kredit gambar - Buahmulut.com& MIG Online





Syella Kamaruddin makin cantik ketika hamil

Syella Kamaruddin makin cantik ketika hamil. Syella Kamaruddin terkenal dengan penampilan seksiannya sehingga mengundang pelbagai kontroversi sebelum berkahwin. Kontroversi yang paling hebat pernah dilaluinya ialah ketika perkahwinan Syella dengan seorang VVIP yang menelon kos RM15 juta (rumah banglo termasuk hantaran) dan hadiah sebuah kereta sport mewah Audi R8.

Ketika ini Syella sedang sarat mengandung dan kelihatan lebih cantik daripada sebelumnya. Jom tengok gambar Syella Kamaruddin yang sangat cantik dan menggoda. Sebagai info korang, Syella Kamaruddin ialah bekas penyanyi sekitar tahun 2000 sebelum berhenti apabila berkahwin.